4 Nov 2015 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu 4 Nov 2015 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

4 Nov 2015

Blijf op de hoogte en volg Tineke

04 November 2015 | Nepal, Nepalgunj

Slecht geslapen ,dat belooft wat.
Dus al vroeg uit de veren ,en even lezen voordat we opstaan.

Vandaag naar Baktapure .
De bus genomen ,overvol ,en Mien met die lange benen ,gewoon er in proppen.
Als sardientje,s in een blikje.
Nu er geen benzine is zijn ze allemaal vol ,er rijden veel minder bussen.

Maar we zijn aangekomen ,en we gaan genieten van de mooie tempels.
All snel was duidelijk wat de aardbeving hier had aangericht ,te triest voor woorden.
Mooie tempels en gebouwen ,als een kaartenhuis ingestort ,of gestut.
Ze zijn bezig om het te restaureren ,maar ik denk dat dit heeeeel lang gaat duren.
Het zijn oude gebouwen ,n ,krijg het maar eens hoe het was.

Ook veel Nepalezen zijn hun huis daar kwijt en leven in tenten ,ofwel van het rode ktuis ,of van het leger des heils.
Maar kan de pret niet drukken ,altijd vrolijk en opgewekt ,fijn om te zien dat ze hun leven langzaam weer oppakken.

We kregen we gelijk een gids op ons dak ,tot vervelends toe ,sommige zijn hard leers.

We troffen toen we wat gingen drinken nog een Nederlander uit Zwolle die hier was voor vrijwilligerswerk.
Samen wilde wij gaan kijken naar het tehuis voor Gehandicapte kinderen die in Baptapure is gevestigd ,en die door een Nederlandse vrouw is opgezet.
niemand daar ,de kinderen waren verhuist ,en niemand kon ons zeggen waar naar toe.
Jammer Joyce anders hadden we even een kijkje kunnen nemen.

Na wat mooie plaatje,s te hebben geschoten ,weer als een sardientje naar huis.

Weer een dag voorbij ,de tijd gaat vlug.
Ik voel me trouwens prima ,ik geniet hier elke dag.

Gr. Weer en tot morgen Tineke en wilhelmien

  • 04 November 2015 - 17:32

    Toos:

    Hallo dames, als je ziet hoe de mensen daar onder de doeken of tenten ( ik weet niet hoe je het moet noemen) wonen, dan hebben wij niet te klagen. Ik denk dat de indrukken lang blijven hangen gr. Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Nepalgunj

tineke gaat naar nepal

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2019

Dag 13 Maart 2019

12 Maart 2019

Dag 12 Maart 2019

11 Maart 2019

Dag 11 Maart 2019

10 Maart 2019

Dag 10 Maart 2019

09 Maart 2019

Dag 9 Maart 2019
Tineke

Hallo luidjes dit is dus mijn site,hierop kun je me volgen als ik vanaf 6 januari in nepal ben.gr. Tineke

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 133893

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 23 Augustus 2022

Rond trekken in Albanie

15 Maart 2019 - 15 Maart 2019

Laatste verslag Maart 2019

06 Januari 2010 - 12 Februari 2010

tineke gaat naar nepal

Landen bezocht: