Achtste dag okt 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu Achtste dag okt 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

Achtste dag okt 2013

Blijf op de hoogte en volg Tineke

12 Oktober 2013 | Nepal, Nepalgunj

Nou t was me een nachtje wel.
Niet geslapen de haan kraaide en ik was nog wakker.

Na even gekletst te hebben met Henk op Skype ,nog even naar de wc en bed in.
Ik knipte de lamp uit en wilde lekker gaan slapen.
Na ongeveer vijf minuten hoorde ik geritsel in de kamer ,dacht gelijk aan een rat of een muis.
Snel de lamp weer aan ,en op onderzoek.
niks te vinden ,maar toen ik me op t geluid ging consentreren hoorde ik wat in mijn toilet tas.
Voorzichtig keek ik er in ,en er zat een hele grote kakkerlak.
Schrok me dood ,eruit weten te halen en dood gemaakt.
Ziezo dat was dat ,maar weer gaan slapen.
Lamp weer uit, en het geluid begon op nieuw heb er heel wat gevonden ,maar ik durfde niet meer te gaan slapen.
Overal kriebelde het me ,nu ben ik heel wat gewend ,maar een beest over me heen is wel t minste waar ik op zit te wachten.
Vanmorgen heb ik dit gemeld ,en ze hebben de hele kamer bespoten ,nu maar hopen dat ze weg blijven. ben evengoed een beetje ongerust.

weer geen tel. van Sunita ,ze zou me gisteravond gebeld hebben ,hoe laat ik er naar toe zou gaan ,dan maar weer het heft in eigen handen en een sms sturen.
Kort erna een tel. en snel op weg naar haar.

leuke dag gehad , sharmila ,Bhanu en de kids waren er ook ,dat zijn twee dames die ook op de day-care werken.
Sunita en ik hebben vanalles doorgesproken over de opvang ,het gaat erg goed ,we zijn heel tevreden ,er moet alleen wat naams bekendheid hier in Nepal ,in verband met vrijwilligers werk ,en sponsors.

Daarna werden er snacks gemaakt ,dit vanwegen het dashain festival.
Heb wat meegeholpen ,geweldig om te zien hoe ze dit maakte.
Ik krijg een product mee naar huis , ga er mee aan de slag ,wie weet met de fancy fair.
Het zijn crocante bolletje,s je kunt ze opvullen met vanalles ,bij ons natuurlijk met europees voedsel ,wat hun erin doen lust niemand denk ik.
Een nat goedje ,ik vond t niet lekker.

We hebben weer wat afgelachen met z,n allen ,je word zo eigen met ze.

Terug naar huis met de micro bus waar ik weer in zat als een sardientje in een blikje. maar wel goedkoop ,20 cent ,dus daar zit ik wel even opgerold voor.

Even thee gedronken en de dag is weer voorbij.
hoop dat de nacht ook goed gaat hi hi.

Morgen ga ik waarschijnlijk de sleutel van de opvang bij Sharmila halen ,kan ik t een en ander doen.
Er rijden morgen geen taxi,s of bussen ,en dit kan ik ook tevoet ,1 uur en een kwartier lopen ,maar dat is goed voor mij.

gr. maar weer Tineke.

  • 12 Oktober 2013 - 18:50

    Rita:

    Hallo Tineke
    Grote meid zomaar kakkerlakken gekild,ik krijg er kippenvel van,dat heb jij ook gehad denk ik,
    Maar ik hoop voor je dat je die slippers hebt bewaard maatje 42 dat is verder af als je slaat (flauw he)
    Je moet er wel veel voor doen daar om een afspraak geregeld te krijgen er iedere keer zelf achteraan gaan
    Ik hoop dat je de sleutel te pakken krijgt van het dagverblijf,dan lukt het wel om een dag om te krijgen,en zeker als je moet lopen heel veel plezier daar Groetjes Rita

  • 12 Oktober 2013 - 19:22

    Toos:

    Dit lijkt me toch niet zo prettig, en als je er moet slapen al helemaal niet. Ik weet wel dat je ze niet kapot mag slaan, daar komen eieren uit en die vermeerderen zich nog veel meer. Laat ze maar goed spuiten dan gaan ze kapot, verder nog veel plezier gr. Toos

  • 12 Oktober 2013 - 20:52

    Wilhelmien:

    Hoi Hoi, daar is ik weer haha. Na een week Turkjie goed uitgerust, was wel dubbel en niet zo onbezorgd als normaal. Lees je verslagen en zie dat je weer helemaal in je nopjes bent. het is duidelijk dat dit echt je ding is. Wel jammer dat je de kids niet meer ziet, maar jou kennende maak jij van de nood weer een deugd. Doe je wel voorzichtig met je uitstapjes en het meerijden in die sardiene blikjes? Ga je weer alle dagen volgen. Geniet er van en haal eruit wat erin zit. Deze ervaringen pakt niemand je meer af. Ook hoop ik dat je vrijwilligers en sponsoren gaat vinden. Fijn dat je hier uitgekozen was voor een donatie. Tineke doe stil aan en tot gauw. Groetjes van ons allemaal.

  • 12 Oktober 2013 - 21:39

    Nicole:

    Tinus..
    Je blijft me verbazen....
    Vroeger thuis al bang voor n langpootmug en nu op kakkerlakkenjacht...
    Ik doe t je niet na..gedver....
    No Nepal for me...
    Kussssss

  • 12 Oktober 2013 - 23:59

    Ria:

    Hai Tinus, je bent weer goed bezig en in je nopjes.
    Maar kakkerlakken killen is normaal niet je bezigheid, brrr ik ril er nu van als ik er aan denk.
    Maar geniet nog van de dagen en hopelijk kakkerlakken vrij. Groetjes Ria.

  • 13 Oktober 2013 - 09:06

    Esther:

    een andere kamer vragen!! Slaap je in die chemische lucht, bleh!!
    Ga je nog leuke uitstapjes doen?
    Gr ESther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Nepalgunj

tineke gaat naar nepal

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2019

Dag 13 Maart 2019

12 Maart 2019

Dag 12 Maart 2019

11 Maart 2019

Dag 11 Maart 2019

10 Maart 2019

Dag 10 Maart 2019

09 Maart 2019

Dag 9 Maart 2019
Tineke

Hallo luidjes dit is dus mijn site,hierop kun je me volgen als ik vanaf 6 januari in nepal ben.gr. Tineke

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 134539

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 23 Augustus 2022

Rond trekken in Albanie

15 Maart 2019 - 15 Maart 2019

Laatste verslag Maart 2019

06 Januari 2010 - 12 Februari 2010

tineke gaat naar nepal

Landen bezocht: