dag 8 Februari 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu dag 8 Februari 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

dag 8 Februari 2013

Door: tineke gielis

Blijf op de hoogte en volg Tineke

09 Februari 2013 | Nepal, Nepalgunj

Op m,n gemak op gestaan.
Het is weer lekker weertje ,en ik ben gaan ontbijten ,op een zonnig terrasje.

Om half twee hebben we vergadering in our dream , dus ik heb alle tijd.

Om half een heb ik de bus gepakt, en op naar de vergadering.
Ik heb nog niet alle leden ontmoet ,maar een paar zijn er ook afwezig.
Vanalles besproken ,of ze zich er aan houden is t tweede.
Heb al vaker wat gevraagt ,maar niks van terecht gekomen.Maar vandaag ben ik een beetje strenger geweest ,voor zover als ik dat kan hi hi.

In ieder gevan zijn we nu vanaf December geregristreert ,dus legaal.
We hebben besproken dat er een groot bord op ons pand moet komen ,er is een e-mail adres ,er zijn bonnenboekje's voor alles wat er gekocht word ,er is een Laptop die nu werkt ,en niet te vergeten we hebben prachtige flyers laten drukken.
Die ga ik hier een beetje weg geven ,en in hotels neer leggen.Breng er een paar mee naar huis ,de moeite waard om eens in te kijken.

Toen op naar een traditionele bruiloft.
Wellis waar van een hogere kaste ,maar geweldig om een keer mee te maken.
Eerst een seremonie ,daarna moet het bruidspaar met bijna iedereen op de foto.
Het feest is al in volle gang ,en dan staan ze er nog.
Er worden veel hapje's uitgedeelt ,en ze komen langs met karren waar eten en drinken op staat.Die Nepalezen blijven aan het eten ,je houd t niet voor mogelijk.Ik moet zeggen ,ik heb voor het eerst lekker gegeten ,al waren het voornamelijk soep en hapje's het was werkelijk heeeeel lekker. Dit had ik nodig ,want het eten kwam m'n neusgaten uit.
Op traditionele nepalese muziek werd er naar alle lus gedanst ,jong en oud door elkaar.Ik heb ook mijn ogen uit gekeken naar de prachtige kleding die vele droegen ,maar je kon wel heel goed het verschil zien tussen rijk en arm.de armen waren gewoon in hun allerdaagse kloffie ,inclusief Kiran en vrouw en kind.
Ik had me nog behoorlijk op gedoft ,colbertje aan ,en een nette spijkerbroek.

Ik heb geweldig genoten ,een nieuwe ervaring op gedaan ,ben zeer bevoorrecht mens.

xxx Maar weer, en weer zien wat morgen ons brengt.

Voor jullie hele fijne dagen ,en gedraag jullie ,dan doe ik t ook.

  • 09 Februari 2013 - 17:15

    Nicole:

    Mooi om te lezen Tinus....
    Je geniet..Dat is goed
    Enne... Die Nepalezen zijn bevoorrecht dat ze jou hebben leren kennen !
    Niet vergeten!!!

    Kus, Nic

  • 09 Februari 2013 - 20:28

    Rita:

    Hallo Tineke
    Mooie foto,s heb je gemaakt van de bruiloft, heel anders dan bij ons he maar wel mooi
    Hoe is het met de staking daar is alles weer rustig?
    Nog veel plezier met alles wat je nog gaat doen
    Groetjes Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Nepalgunj

tineke gaat naar nepal

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2019

Dag 13 Maart 2019

12 Maart 2019

Dag 12 Maart 2019

11 Maart 2019

Dag 11 Maart 2019

10 Maart 2019

Dag 10 Maart 2019

09 Maart 2019

Dag 9 Maart 2019
Tineke

Hallo luidjes dit is dus mijn site,hierop kun je me volgen als ik vanaf 6 januari in nepal ben.gr. Tineke

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 134491

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 23 Augustus 2022

Rond trekken in Albanie

15 Maart 2019 - 15 Maart 2019

Laatste verslag Maart 2019

06 Januari 2010 - 12 Februari 2010

tineke gaat naar nepal

Landen bezocht: