2Nov 2015 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu 2Nov 2015 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

2Nov 2015

Blijf op de hoogte en volg Tineke

02 November 2015 | Nepal, Nepalgunj

We hebben een goede nacht gehad ,het was rustig,geen feestende menigte.

Vanmorgen rustig aan gedaan,lekker ontbijtje,en genoten van het zonnetje.
Het is trouwens heel lekker weer.

Vanmiddag heb ik Mien meegenomen naar Pashupati nath tempel.
Hier worden mensen gecremeerd.
Je kunt een crematie bijwonen,en de cultuur ervaren.

Daarna zijn we door gereden naar de Boedha stupa ,een van de grote tempels in Kathmandu.
Deze heeft heel veel geleden onder de aardbeving.
Ze zijn wel bezig om hem te restaureren ,maar heel erg dat zo,n monumentaal pand zomaar wordt weg gevaagd.

Mien vind het allemaal heel indrukwekkend ,maar had het voor geen goud willen missen.

onderweg in de taxi terug stonden langs de kant heel veel taxt,s bussen die niet meer vooruit kunnen omdat er geen diesel en benzine meer is.
India wijgert dit te leveren,weer o,n verdomde politieke kwestie.
En wie is er weer de duppe ,de gewone burger die hard werkt en nu geen inkomen meer heeft.
Overal het zelfde ,maar dat deze arme mensen die al geen geld hebben ,weer worden gepakt ,dat gaat me aan mijn hart.
We hebben de taxi chauffeur dus snel maar wat meer gegeven ,na dat we eerst hadden onderhandeld.

Lieve mensen tot morgen maar weer ,wij gaan even douchen ,hapje eten ,en daarna lekker onder de wol.

Xxx Whilhelmien en Tineke


  • 02 November 2015 - 14:42

    Rita:

    Hallo
    Hallo dames volgens mij hebben jullie het wel leuk samen ha ha
    en laat Wilhelmien maar alles zien van Nepal en de cultuur lekker een beetje vacantie gevoel voor jullie
    twee Ik wens jullie nog veel plezier en tot de volgende keer
    De Groetjes en beterschap met het ruggetje he doeiiii

  • 03 November 2015 - 00:33

    Nic:

    Leuk om jullie belevenissen te volgen vanuit ons koude kikkerlandje

  • 03 November 2015 - 09:33

    De Triangel:

    Lieve Wilhelmien en Tineke,
    Hier een lieve groet vanuit het Zonnehuis!

    Marion: "Wilhelmien heeft fijn in de zon gezeten, lekker weer gehad! Als ze maar geen regen heeft! Wanneer komt Wilhelmien terug? ik mis haar wel hoor! Wilhelmien is mijn dikke vriendin!"

    Jasper: "Ich bin jaloers! Waat goajje merige doon? Fijne vakantie!"

    Vera (met de Zinguï): "gaat alles goed? ik krijg binnenkort een nieuwe rolstoel!"

    Johan: "Groetjes. Ik ga gehakt met vlees eten. Ik ben ook op vakantie geweest."

    Een dikke kus van:
    Marion, Vera, Jasper, Johan, Eric, Remco en Marc.
    Natuurlijk ook van Cindy, Boni en Elke


  • 04 November 2015 - 08:55

    Frieke , Wilhelmien's Adoptiecollega Zonnehuis:

    Hallo meisje, geboeid heb ik jullie verslagen tot nu toe gelezen. En maar (weer) tot de conclusie komen dat wij in onze Westerse wereld geen reden tot klagen hebben.
    Waar klagen we soms over....

    Wilhelmien en Tineke nog een heel fijn vervolg van jullie vakantie en ik blijf jullie volgen.

    Groetjes

    Frieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Nepalgunj

tineke gaat naar nepal

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2019

Dag 13 Maart 2019

12 Maart 2019

Dag 12 Maart 2019

11 Maart 2019

Dag 11 Maart 2019

10 Maart 2019

Dag 10 Maart 2019

09 Maart 2019

Dag 9 Maart 2019
Tineke

Hallo luidjes dit is dus mijn site,hierop kun je me volgen als ik vanaf 6 januari in nepal ben.gr. Tineke

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 133892

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 23 Augustus 2022

Rond trekken in Albanie

15 Maart 2019 - 15 Maart 2019

Laatste verslag Maart 2019

06 Januari 2010 - 12 Februari 2010

tineke gaat naar nepal

Landen bezocht: