Bapica - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu Bapica - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

Bapica

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tineke

18 Januari 2010 | Nepal, Kathmandu

De eerste werkdag weer verheugde me er op de kids weer te zien,maar met Batpica gaat t niet zo goed ze wilde vorige week al niet eten,maar nu is ze nog meer afgevallen,en heeft sonde voeding,samen met haar moeder gegeven vanmorgen,ze hangt de hele tijd bij me en slaapt veel,n emotioneel iets voor mij,kan t moeilijk los laten.Vanmorgen ook naar een kinderziekenhuis gewweest,jullie kunnen je niet voorstellen hoe t er daar aan toe gaat,zeer interesant om te zien,maar zo armoerig.Op straat is t ook moeilijk te snappen hoe t er aan toe gaat,veel armoede en bedelende kinderen,ik moet hier gewoon wat doen ,kijken hoe ,maar dat lukt me wel

  • 18 Januari 2010 - 11:42

    Henk:

    hoi schat met henk .fijn om je even gesproken te hebben aan de telefoon.wat sneu voor batpica zo heet ze toch. ik dacht dat haar naam batista was.mat de sonde voeding gaat het straks wel weer beter en kan ze daarna wel beter eten als ze wat meer op krachten is.doe je best ,maar dat weten we wel van je, je bent een kanjer love you xxxx henk

  • 18 Januari 2010 - 12:33

    Toos:

    het zal best moeilijk zijn allemaal, je wilt overal helpen maar je kunt de wereld niet veranderen, maar je kunt doen wat je zelf aanvoelt sterkte verder groetjes nunhem

  • 18 Januari 2010 - 12:43

    Elly:

    Ha Tinus,

    Kan me voorstellen dat je ergens een gevoel van machteloosheid hebt. Maar het gaat je daar zeker lukken. En ik denk dat je in de tijd dat je er nu bent al heel wat stenen hebt bijgedragen in de vorm van liefde en aandacht voor die kids. Sterkte meis.

    Liefs ellebel

  • 18 Januari 2010 - 12:50

    Nicole:

    Je kunt de wereld inderdaad niet veranderen, maar mensen met het hart op de juiste plek, zoals jij, dragen een belangrijk steentje bij!Respect voor wat je doet, Tinus!Pas je een beetje goed op jezelf?!!Kus

  • 18 Januari 2010 - 13:55

    Ria:

    Hai Tinus Het is keigoed wat je doet alle respect maar probeer het wel een beetje los te laten anders word het wel erg moeilijk denk ik. Je bent een kanjer. knuffel Ria.

  • 18 Januari 2010 - 15:03

    May:

    ha zus
    wat erg voor je om je lievelingetje zo te moeten zien. het zal je inderdaad niet in de koude kleren gaan zitten om haar zo te zien.
    maar volg je hart meid en ik weet zeker dat ze blij is met jou aan haar zijde.
    ze telt op je dus laat de moed niet zakken.
    ik weet zeker dat ze je daar nu al nooit meer zullen vergeten.
    zet m op kanjer, je kunt het.
    big hug en n hele dikke kus
    luv you
    je zusje may

  • 18 Januari 2010 - 15:35

    Jessy:

    Hallootjes,

    Wat was het fijn om even je stem te horen gister. Normaal spreken we elkaar dagelijks en nu moest ik bijna 2 weekjes wachten. 11 dagen om precies te zijn. Ja,ja ik hou 't wel bij allemaal. (hi,hi)
    Wat naar om te lezen dat het met dat kleine meisje Bapica zo achteruit is gegaan. Nu ze sondevoeding krijgt zal ze wel snel wat opknappen en aansterken. Ik hoop dat je je niet te druk maakt. Alles komt goed zullen we maar zeggen. Dat is tegenwoordig mijn Motto geworden. Hopelijk kan je ook nog een beetje genieten van alles want dat zou jammer zijn. Hou je taai en tot mails zullen we maar zeggen! Ik hou van je en een hele dikke kus en knuffel van de kids.

    Xxx Jessy

  • 18 Januari 2010 - 17:26

    Wilhelmien:

    Ha jij, volg je elke dag en ben steeds weer nieuwsgierig naar wat je die dag hebt gedaan. Kun je zien wat wij hier in weelde leven en toch altijd weer wat te klagen hebben. Ik denk dat je heel anders in het leven staat als je terug komt, en de kleine dingen eens te meer zult waarderen. Geef jezelf en laat de ellende los. Ben wel blij dat je geen last meer hebt van je maag. houden zo. Groetjes van ons allemaal. Doei. ikke

  • 18 Januari 2010 - 19:40

    Rita:

    Hoi Tineke

    Dat is ook erg met Bapica Ik hoop echt dat ze door de sonde voeding aansterkt,meestal lukt het wel.En dan het ziekenhuis ja armoedig dat was te verwachten want ik vond dat gebouw waar jij bent met de kinderen wel mee vallen.
    Maar ik denk echt dat je het van je af moet zetten de mensen daar zijn niet beter gewend wij zijn erg verwend en hebben veel te veel wat niet nodig is.Maar misschien kan je ook wat doen een stichting of zoiets opzetten.Houd je taai he De Groetjes doeiiii Rita

  • 18 Januari 2010 - 20:48

    Marianne En Adrie:

    He Tineke
    Wij vinden het heel leuk om elke dag weer iets van je te lezen. Voordat je weg bent weet je precies wat je kan doen voor die kindjes, ben ik van overtuigd, jou kennende.
    Voor nu zal het belangrijkste zijn om er gewoon te zijn voor die hummels. Als je bedenkt dat het volgende week al weer voorbij is, is het eigenlijk veel te kort he.
    Maar op dit moment sta je er nog middenin, dus doe wat je wilt doen meid.
    Liefs Adrie en Marianne

  • 18 Januari 2010 - 21:45

    Jacqueline:

    Phoe Phoe,wat een indrukwekkende verhalen en foto's.Vind het super geweldig wat jij daar doet, lees iedere dag je verhalen, petje af voor je.Tinus pas goed op jezelf,heelveel knuffels van hier voor daar!!!!!!! Jacqueline

  • 19 Januari 2010 - 18:44

    Jarka:

    Tinus hou vol en doe wat je kan, we missen je hier ook denk veel aan je .Super wat je doet en we kunnen het ons niet voorstellen hoe goed we het hebben. Veel sterkte met de kindjes en heel veel groetjes.

  • 19 Januari 2010 - 18:45

    Hoi Mam:

    Je stuurde mij een sms dat je maar 10 foto's kon plaatsen. Natuurlijk heb ik dit ff voor je uitgezocht en kwam al snel achter het probleem. Je hebt namelijk een gratis site en dan kan je maar maximaal 10 foto's plaatsen. Voor meer foto's (100 extra) moet je betalen. Maar maak je niet druk ik heb het al voor je opgelost. Ik zou zeggen tover dat fototoestel maar tevoorschijn en "knippen" maar! Wij wachten in spanning af.

    Liefs,

    Jessy

  • 19 Januari 2010 - 19:17

    Henk :

    hoi schat met henk.alles goed met jou met mij gaat het goed ,alles onder controlle.gaat het al een beetje beter met bapica .ik hoop van wel.gek he dat je overdag steeds moet denken van hoe zou het met die kleine gaan.nou we duimen dat het snel beter gaat ,ook voor die anderen kinderen netuurlijk.zet hem op en vertroetel ze maar lekker .denk je ook een beetje aan je zelf,en vergeet niet te genieten.tot horens love you xxxx henk

  • 21 Januari 2010 - 08:10

    Angelique:

    Lieve Tinus,

    Ik kan alleen maar respect voor je opbrengen voor alles wat je daar doet.
    Ik duik geregeld je sait op om je verslagen te lezen, zo interressant!!!
    Ik hoop echt dat het beter gaat met Batpica en dat alles goed komt!!
    Heel veel liefs uit weert
    X Tua

  • 21 Januari 2010 - 15:22

    Nicole:

    Hé Tien,

    Mis al 2 dagen je "verhaal" op je site.......Hoop dat het allemaal een beetje goed gaat daar en datje alles een beetje een plekje kan geven.Benieuwd eigenlijk of je avontuur tot dusver een beetje voldoet aan wat je ervan verwacht had.......Volgens mij kun je hier in ons kikkerlandje maar hálf vermoeden hoeveel indruk het leven daar maakt op ons "verwende nestjes"!!
    Pas goed op jezelf!
    Kus!

  • 24 Januari 2010 - 10:21

    Miriam:

    Hey Tineke,

    Ik heb je verhalen zitten lezen en tja, het maakt wel indruk allemaal he. Je voelt machteloosheid en ook een stukje woede dat het zo moet. Maar wat jij nu doet, maakt voor die kids al heel veel goed. Extra aandacht en verzorging, een aai over de bol, samen lachen - gewoon extra geborgenheid. Je schrijft 'ik moet hier gewoon wat doen'; ach Tinus je doet volgens mij al hartstikke veel door er gewoon te zijn voor die kids!

    Ik hoop dat je ook voldoende gelegenheid krijgt om de mooie kanten van dit o zo prachtige land te zien. Je schrijft dat je in het weekend dan vaker op excusie gaat. Even lekker uitblazen en lekker genieten van nieuwe spannende dingen. Maak je veel foto's, want ik ben natuurlijk razend benieuwd.

    Hoop weer snel wat van je te lezen. Enjoy!

    groetjes,
    Mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

tineke gaat naar nepal

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2019

Dag 13 Maart 2019

12 Maart 2019

Dag 12 Maart 2019

11 Maart 2019

Dag 11 Maart 2019

10 Maart 2019

Dag 10 Maart 2019

09 Maart 2019

Dag 9 Maart 2019
Tineke

Hallo luidjes dit is dus mijn site,hierop kun je me volgen als ik vanaf 6 januari in nepal ben.gr. Tineke

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 134866

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 23 Augustus 2022

Rond trekken in Albanie

15 Maart 2019 - 15 Maart 2019

Laatste verslag Maart 2019

06 Januari 2010 - 12 Februari 2010

tineke gaat naar nepal

Landen bezocht: