1 Okt. 2014 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu 1 Okt. 2014 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

1 Okt. 2014

Blijf op de hoogte en volg Tineke

01 Oktober 2014 | Nepal, Nepalgunj

Hele slechte nacht gehad ,dacht dat het beter ging met hoesten.
Maar nee de hele nacht gehoest ,maar er in mijn kamer stonk het ook ,petroleum lucht kon het niet thuis brengen ,het pakte me natuurlijk wel op m'n longen.

Ben gaan ontbijten ,en een obertje daar had voor mij een tulp gemaakt van een servetje ,lief he.
Hij zag wel aan me dat het niet zo goed ging ,en heeft een speciaal drankje voor mij gemaakt.
Ben terug gegaan naar mijn kamer en heb nog even geslapen,tot ik weer hoestend wakker werd en die smerige lucht er weer was.
Naar beneden gegaan er iemand bij geroepen ,en inderdaad hij rook het ook ,alles open gezet en hij zou er achter aan gaan.
Ze zijn hier ook aan het schilderen ,en dat ruikt ook zo door dringend ,het pakt je op de adem.
Tot nu toe ruik ik niks meer hopen dat het zo blijft ,het hoesten gaat nu ook stukke beter.

Vanmiddag nog even wat spulletjes gekocht ,en met Kiran Thee gedronken.
Een fijn gesprek gehad ,dus dat zit ook weer goed.

Om half vijf de Taxi naar mijn afspraak.
Dieuwke was goed op tijd en ze had nog een meisje bij uit Nederland Lisa die heel wat ervaring heeft hier in Nepal.

Geweldig genoten ,Dieuwke komt een hele boel dingen tegen waar ik ook tegenaan ben gelopen de eerste keer. Cultuur shock viel wel mee ,maar de cultuur op zich.
Kinderen die verdriet of pijn hebben die niet mogen huilen ,
Het afstoten van kinderen als ze ziek zijn ,zulke dingen zijn voor ons niet te begrijpen ,daar wil je graag wat aan doen ,je wilt de kinderen helpen ,maar de cultuur is zo ,Die valt niet te veranderen ,ik ben intussen al wat gewend ,maar Dieuwke loopt hier nog vol tegen aan.
Leren te accepteren ,al is dat vreselijk moeilijk.

Over en weer gezellig gekletst ,fijn in eigen taal ,en ons ervaringen uit gewisseld.
Ze is hier nog als ik in Februari terug kom ,ben benieuwd hoe ze er dan tegenover staat.
We hebben af gesproken dat wij elkaar dan zeker weer gaan zien.

Kortom weer een dag om niet te vergeten ,en dat komt zomaar op je pad .

Morgen laatste dag.
Twaalf uur afgesproken met Sunita en Shamila
Garden of Dreamscape even nog gezellig kletsen.

Tot horens xxx

  • 01 Oktober 2014 - 17:52

    Toos:

    Nou geniet er nog maar even van. als je thuis komt kun je je uitslapen. Ik wens je alvast een goede en veilige reis terug. gr. Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Nepalgunj

tineke gaat naar nepal

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2019

Dag 13 Maart 2019

12 Maart 2019

Dag 12 Maart 2019

11 Maart 2019

Dag 11 Maart 2019

10 Maart 2019

Dag 10 Maart 2019

09 Maart 2019

Dag 9 Maart 2019
Tineke

Hallo luidjes dit is dus mijn site,hierop kun je me volgen als ik vanaf 6 januari in nepal ben.gr. Tineke

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 133879

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 23 Augustus 2022

Rond trekken in Albanie

15 Maart 2019 - 15 Maart 2019

Laatste verslag Maart 2019

06 Januari 2010 - 12 Februari 2010

tineke gaat naar nepal

Landen bezocht: