tiende dag okt 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu tiende dag okt 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

tiende dag okt 2013

Blijf op de hoogte en volg Tineke

14 Oktober 2013 | Nepal, Nepalgunj

Vanmorgen werd ik wakker en weer t zelfde gekletter als gisteren.
Het regent weer pijpenstelen ,en t heeft de hele dag aangehouden.
Nog trouwens.

Het ontbijt moest binnen genuttigd worden , ook nog zoeken naar een geschikte plaats ,de meeste waren dicht in verband met t Dahsain festival.

Om half twaalf ben ik met de taks naar t plaatsje Banishor vertrokken waar Sunita me op zou pikken.
Even wat verwarring waar ik moest zijn ,maar alles is goed gekomen.
En ze waren ook nog op tijd.

Met zes man in een taxi ,en toen naar de ouders van Sunita.
Ze hebben net een nieuw huis gebouwd ,net buiten Kathmandu.
Boven op een heuvel ,een mooie rustige plek.
de wegen zijn inmiddels een en l modder hier ,en het stukje lopen er naar toe viel dan ook niet mee.
Niet te snappen ,dat die oude mensje,s elke dag heuvel op en af moeten lopen.
Sunita vertelde me ook dat de plek waar het huis stond mooi was ,maar zeker niet praktisch.
Ze denkt dat t maar voor een paar jaar is ,de ouders kunnen allebei niet zo goed meer ,Sunita had dit verschillende keren gezegd ,maar ze wilde niet luisteren.

Het zijn werkelijk schatten van mensen ,ik werd zo hartelijk ontvangen ,ze zijn erg lief.

Toen we thee gedronken hadden ,werd het ritueel van de tika,s gedaan.
Ik mocht natuurlijk ook mee doen.
Toch steeds weer interessant om zo iets mee te maken.
Je krijgt ook geld ,ik ook ,ik ga er denk ik iets speciaals van kopen ,zodat ik er altijd aan terug kan denken, t is niet veel ,maar hier moet wel iets te vinden zijn ,arbandje misschien.

Vanmiddag zijn we in de stromende regen nog even naar een Tempel gelopen die voor hun heel speciaal is.
Binnen mocht ik jammer genoeg geen foto,s maken ,jammer t was prachtig. ik mocht bij de priester komen ,en ik kreeg ook van hem een Tika ,ik kreeg heilig water in m,n handen wat ik op moest drinken ,en ook moest ik een stukje fruit eten.
Dit alles is een zegening ,voor geluk welzijn ,liefde ,gezondheid .
En ik ben al zo,n bevoorrecht mens om dit alles mee te maken.

Na om 17.00 uur gegeten hebben ,dalbat voor de zoveelste keer weer terug naar huis.

Het was een leerzame gezellige dag ,ondanks die vervelende regen.
De regen komt van India ,daar is een Tyfoon bezig geweest ,heeft al aan veel mensen t leven gekost.
Daar blijven dus hi hi..

Gr. en tot morgen maar weer xxx Tineke.

  • 14 Oktober 2013 - 21:35

    Esther:

    tinus op haar best! gr Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Nepalgunj

tineke gaat naar nepal

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2019

Dag 13 Maart 2019

12 Maart 2019

Dag 12 Maart 2019

11 Maart 2019

Dag 11 Maart 2019

10 Maart 2019

Dag 10 Maart 2019

09 Maart 2019

Dag 9 Maart 2019
Tineke

Hallo luidjes dit is dus mijn site,hierop kun je me volgen als ik vanaf 6 januari in nepal ben.gr. Tineke

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 134550

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 23 Augustus 2022

Rond trekken in Albanie

15 Maart 2019 - 15 Maart 2019

Laatste verslag Maart 2019

06 Januari 2010 - 12 Februari 2010

tineke gaat naar nepal

Landen bezocht: