Dag 15 februari 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu Dag 15 februari 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

Dag 15 februari 2013

Door: tinekegielis

Blijf op de hoogte en volg Tineke

16 Februari 2013 | Nepal, Nepalgunj

Vandaag met de bus naar Kiran z'n huis.
Een uurtje met de bus ,de andere keren dat ik ben geweest kwam hij mij halen ,nu ga ik t alleen doen.
Ben een grote meid toch.

De bus die ik moet hebben was makkelijk te vinden ,nu nog weten wanneer ik er uit moet.
Ook gelukt ,daar aan gekomen zou ik t laten weten ,en dan zou hij er staan .
Hij stond er dus niet ,(nepalees)dus toen maar de telefoon gepakt ,maar toen bleek dat ik geen bereik had.
Wat nu gedaan!!!! Mensen zijn hier erg behulpzaam ,dus maar iemand gevraagt of ze even het nummer wilde bellen ,dat was geen probleem ,en zo kon ik Kiran toch nog bereiken.

Hij woont in een mooie omgeving ,maar daar is ook alles mee gezegt ,het huis is heel armoedig ,donker ,niks in huis staan.
moet ik er wel bij vertellen ,dat de mensen hier het meest buiten vertoeven.En de meeste wonen hier zo ,hier is er niks mis mee.

Het hele gezin was thuis ,Kiran,vrouw en dochter ,vader en moeder ,broer schoondochter ,en hun 3 kinderen.allemaal onder een dak in het kleine huisje.
Maar oooooooooo zo gelukkig ,en gastvrij.
Ze doen er alles aan om t mij naar m'n zin te maken ,er word vele keren thee gezet ,er word gekookt ,al ben ik daar niet zo blij mee ,maar ze wisten dat ik niet alles eet ,en speciaal voor mij werden er eieren gekookt ,en rijste pap gemaakt.

Kiran's dochter ,en twee nichtje's waren al snel eigen met mij ,dus we hebben wat spelletje's gedaan ,en ze hebben een dansje voor mij gedaan ,lief he.

S middag's nog even naar een andere Familie geweest ,ik kon er niks van ,maar het is hier normaal ,ze voelen zich trots ,en dat wordt gedeelt.

Half vier weer terug met de bus ,het is inmiddels begonnen met regenen.
Niet zo'n klein beetje ook ,het valt er met bakken uit.

Vanuit de bus moet ik nog een kwartiertje lopen,dus je begrijpt t al ,tot op mijn vel nat.Snel naar t hotel om me te verkleden ,kan er niet nog een verkoudheid bij hebben.
Nu nog kijken wanneer het droog is ,zonder verwarming ,in een koud Hotel zal dit niet makkelijk gaan.
Maar goed dat ik nog een jas bij me heb.

Kortom een leuke dag ,en ik voel me al weer een beetje fitter ,nog niet helemaal ,maar iedere dag gaat t een beetje beter.

Jullie horen morgen weer van me xxxxx Tineke.

  • 16 Februari 2013 - 16:51

    Wilhelmien:

    Hoi Hoi. Waren wij maar zo tevreden met zo weinig.
    Ik moet er niet aan denken dat we hier in Nederland geen afspraken konden maken en dat iedereen maar kwam wanneer het uitkwam, of gewoon helemaal niet op komt dagen.
    Jammer dat het 's avonds zo koud is, kan nog eens lang duren voordat je jas droog is. Kijk maar uit dat je geen kou vat. Veel plezier! Groetjes oet Rooj.

  • 16 Februari 2013 - 18:18

    Nicole:

    Tinus,

    M'n kids de foto's laten zien... Wat zijn wij hier in Nederland bevoorrecht, ook als t even wat minder gaat... Crisis ....? We zijn gewoon verwend.. En voor jou.. Respect dat je daar zo je ding kunt doen! Ik begrijp de voldoening die je uit je werk haalt daar.. Maar dit is toch heel confronterend allemaal ... Leg dat maar 's naast je neer.... Knap! Ben trots op jou!
    Maar dat wist je al ... Xxx

  • 16 Februari 2013 - 19:47

    Esther:

    Hoi Tineke,

    zo herkenbaar allemaal, een paar maanden geleden was ik er nog...maar niet in de kou, dat scheelt wel! Door jouw verhalen en foto's ben ik er weer even. Gaat het goed met de zwangerschap van Kiran's vrouw? En heeft opa op de mandoline gespeeld? Dan glimmen zijn ogen en zingt hij uit volle borst.
    Ben nu op een heel ander stukje aarde, aan het genieten van de prachtige natuur op French Island waar alleen vogels, krekels, koala's en 90 mensen wonen. Geen armoede hier, wel heel veel een voud, rust en schoonheid!
    Wens je nog een week vol interessante belevenissen toe. Hopelijk kun je allles doen wat je hebt bedacht!

    Groeten en een dikke kus,
    Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Nepalgunj

tineke gaat naar nepal

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2019

Dag 13 Maart 2019

12 Maart 2019

Dag 12 Maart 2019

11 Maart 2019

Dag 11 Maart 2019

10 Maart 2019

Dag 10 Maart 2019

09 Maart 2019

Dag 9 Maart 2019
Tineke

Hallo luidjes dit is dus mijn site,hierop kun je me volgen als ik vanaf 6 januari in nepal ben.gr. Tineke

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 133635

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 23 Augustus 2022

Rond trekken in Albanie

15 Maart 2019 - 15 Maart 2019

Laatste verslag Maart 2019

06 Januari 2010 - 12 Februari 2010

tineke gaat naar nepal

Landen bezocht: