dag 6 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

dag 6

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tineke

18 Februari 2011 | Nepal, Kathmandu

Heb mij vandaag een beetje in de tijd vergist,het was al 9 uur toen ik op stond.Komt misschien omdat ik gisteravond voor ik ging slapen mijn eerste warme douche had sinds ik hier ben.Heb er intens van genoten,moet maar weer kijken hoe het vandaag is.Ben vanmorgen even naar Kiran(een vriend)gegaan om thee te drinken,en het even over morgen te hebben.Morgen ga ik met hem naar zijn huis,en de rest van de dag laat hij me mooie dingen hier in Nepal zien.Alles op zijn mororfiets,ben wel een beetje bang,het verkeer hier en zo,maar toch wel een ervaring.7 uur klaarstaan,zal niet mee vallen.Vanmiddag weer naar Sunita geweest in het kindertehuis,er was een groep met meiden die medicijnen studeerde,en ze kregen uitleg hoe het daar allemaal werkte.Daarna naar haar huis gegaan,en samen met de man van Sunita gesproken over ons project.Als we geen geschikte ruimte kunnen vinden staat hun een gedeelte van hun huis af om daar te beginnen.Zij hebben nl onder hun woonhuis een gedeelte wat ze verhuren.Ik moet hier ook ingeschreven staan bij het gouverment.De man van Sunita gaat er voor zorgen,als het zover is.Maar allereerst ga ik zoveel mogelijk geld inzamelen.We gaan ook vrijwilligers uitnodigen als het zover is.Kortom weer veel gedaan.Ik heb nog geen foto s kunnen maken van het eventuele pand,maar maandag ga ik er weer heen,en dan kijk ik wat ik kan doen.Verder zet ik nog wat beloofde foto s van het weeshuis op de site.En ja Ellebel het is hier 5 uur later als bij jullie.xxxxTineke

  • 18 Februari 2011 - 13:17

    Rita:

    Hallo tineke
    Wat goed om 9 uu wakker worden .dan heb je toch een beetje uitgeslapen, moet je maar denken, ha ha
    Ik wens je veel plezier op de brommer en geniet er maar van het zal daar toch wel niet zo hard gaan als hier met al dat verkeer.

  • 18 Februari 2011 - 14:27

    Marianne:

    He Tineke
    Is weer net zo enerverend als de eerste keer he. Ik denk alleen dat je nu wat beter weet hoe het allemaal zit. Je gaat gerichter aan het werk.
    Is het eten nog binnen te houden?
    Wat een verschil in weer. Gisteren binnen moeten blijven omdat het "regende" en vandaag de korte broek aan bij wijze van spreken.
    Geniet van morgen en zeg Kiran dat hij rustig rijdt.
    Liefs Marianne

  • 18 Februari 2011 - 14:29

    Finn, Liv & Sue:

    Lieve oma,

    Het is alweer een week geleden dat we afscheid hebben genomen van elkaar. We zitten gelukkig al bijna op de helft. Toch wel raar als ineens papa of mama ons komen halen van school/kinderdagverblijf terwijl jij dit normaal gesproken doet. Morgen gaan wij (Finn & Liv) bij opa logeren. Volgens mij mogen we bij hem in bed omdat daar nu toch plaats genoeg is nu jij er niet bent. Is ook wel leuk voor opa, voelt hij zich ook niet zo alleen. Oma, morgen moet ik nog een x naar de zwemles en als ik goed mijn best doe mag ik misschien volgende week zaterdag op voor mijn A-diploma. Hoop dat ik het haal want dan mag ik van pap en mam op voetbal!
    En oma, ik kan alweer een klein staartje in mijn haar. Het is wel nog maar heel ini-minie maar als ik nog even door spaar dan zijn mijn haren lang genoeg en blijft 't wat beter zitten. En dan hier nog een paar woordjes van die trinie minie. (zijn mama's woorden trouwens) Ik ben nog steeds een klein trutje en luister nog steeds geen steek. Mama roept de hele tijd dat het een fase is, zodat het hopelijk gauw voorbij is. (hi,hi) Ja, dat lachen doe ik want mama is er geloof ik helemaal niet blij mee. Straks als jij er weer bent ga ik proberen lief te zijn. We missen je!!!!

    xxx Finn, Liv & trinie-minie

  • 18 Februari 2011 - 17:55

    Ellebel:

    Ha tinus,

    Dan zul jij nu wel op 1 oor liggen vooral als je morgen om 7 uur de motor op moet hahaha....Wel leuk om zo de omgeving eens te bekijken!!!
    De foto's van het weeshuis vielen me niet tegen. Vooral die 1ste slaapkamer zag er best leuk uit met muurschilderingen. De andere had wel wat verf nodig.....
    Maar die afvaltroep op straat das toch vreselijk.
    Veel plezier morgen. xxx

  • 18 Februari 2011 - 20:44

    Peter En Nelly:

    Hoi Tineke
    Inderdaad erg indrukwekkend jouw verhalen. Wel heel fijn om alles te kunnen volgen via de site. Knap van jouw hoe je op je hoede bent moet je toch stevig voor in je schoenen staan. Kan me voorstellen dat dat moeilijk voor je is. Probeer je verstand en je gevoel maar samen te laten gaan dan doe je het altijd goed.
    Veel succes we blijven je volgen XX Peter en Nelly

  • 18 Februari 2011 - 22:15

    Wilhelmien:

    Ha jij, wat goed dat je daar eventueel wat kunt huren, ben benieuwd naar de foto's. Had zelf ook altijd schrik achterop de motor, maar achterop lijkt het toch heel anders dan dat het in werkelijkheid is. Doe stil aan en niks wat je niet wil. Dan hoop ik dat je na je motorrit ook nog een warme douche hebt. Heel veel plezier daar en tot weer. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

tineke gaat naar nepal

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2019

Dag 13 Maart 2019

12 Maart 2019

Dag 12 Maart 2019

11 Maart 2019

Dag 11 Maart 2019

10 Maart 2019

Dag 10 Maart 2019

09 Maart 2019

Dag 9 Maart 2019
Tineke

Hallo luidjes dit is dus mijn site,hierop kun je me volgen als ik vanaf 6 januari in nepal ben.gr. Tineke

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 133634

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 23 Augustus 2022

Rond trekken in Albanie

15 Maart 2019 - 15 Maart 2019

Laatste verslag Maart 2019

06 Januari 2010 - 12 Februari 2010

tineke gaat naar nepal

Landen bezocht: