vierdedag oktober 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu vierdedag oktober 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

vierdedag oktober 2013

Blijf op de hoogte en volg Tineke

08 Oktober 2013 | Nepal, Nepalgunj

Gister avond gaan eten.
Jullie moeten weten in Nepal als je gaat eten moet je schoenen of slippers uit doen.
Klaar met eten af gerekend ,en terug naar t Hotel.
Daar aan gekomen in de douche ,en dan maak ik mijn slippers altijd schoon.
Ik denk wat heb ik nu in m,n handen ,een paar bruine mannen slippers zeker maat 42 ,ik heb t niet gezien.
Verkeerde slippers aan gedaan.
Niet zo erg voor mij ,maat 42 daar kan ik wel in ,maar die man is blijven zitten met mt 38 moeilijk lopen denk ik.
Vandaag maar een paar nieuwe gekocht , niet zo moeilijk ,moest er even goed een beetje om lachen ,die man niet denk ik hi hi.

Vandaag weer een bewogen dag.
Was al vroeg op de opvang.
Meegeholpen de kids in slaap te krijgen ,en met de 3 meiden geklets bij een lekker kopje thee.

Mijn oog viel op t grote reclame bord ,we hebben dit laten maken voor buiten op de gevel ,het slingerde ergens in de keuken rond.
Ik zeg moet dit niet naar buiten ,antwoord ja ja.
Ben t zelf maar op gaan hangen ,anders ligt t er volgend jaar nog.
Met een spijker en een steen , een hamer kennen ze niet.
maar t hangt.

De kinderen uit bed gehaald ,op de pot om de beurt ,en daarna krijgen ze te eten.

Ik heb een paar kinderen meegenomen voor een ommetje ,het is zo lekker weer ,en ze zijn zo graag buiten.
Dat vonden ze wel wat.

Daarna samen nog gezongen en een dansje gedaan en de dag is weer voorbij.

Geweldig is het om met de kinderen te werken ,echt mijn ding.
Al is t een heel andere cultuur ,ik denk ook dat me dat nog t meeste aanspreekt.
Lekker ongedwongen ,niemand die zich er mee bemoeit ,dat krijg je bij ons niet klaar.

Zo dat was t weer voor vandaag time go,s fast.

Tineke.

• 09 Oktober 2013 - 00:25

Elly:

Ha Tinus,
    Hoe goed om te zien en te lezen dat de kinderen daar goed verzorgd worden en aandacht krijgen. Het geeft ze zeker een basis mee in de toekomst.
    Geniet ervan daar maar dat doe jij ook dat is duidelijk.
    Bedankt voor je lieve berichtje.
    Liefs Ellebel

• 09 Oktober 2013 - 07:15

Nicole:

Tinus is weer "thuis".. Dat lees je tussen elke regel door... Zo mooi
    Wat een tevreden koppies! Ik kan me voorstellen dat je daar veel voldoening uit haalt.....
    Geniet ze....
    Kus Nic