Dag 12 Februari 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu Dag 12 Februari 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

Dag 12 Februari 2013

Door: tineke gielis

Blijf op de hoogte en volg Tineke

13 Februari 2013 | Nepal, Nepalgunj

Vroeg op pad vandaag.
Op naar NRH home voor ondervoede kinderen samen met Sunita.
Er waren demonstratie's ,dus we moesten om rijden ,lang over gedaan ,maar goed dat we een auto tot beschikking hadden ,anders was t niet gelukt.
Ik heb gewerkt bij NRH als vrijwilligster ,maar ze zijn verhuist.
ben benieuwt naar hun nieuwe onderkomen.

Aangekomen ,ik wist niet wat ik zag ,een locatie daar zeg je u tegen ,groot ,geweldig uitzicht ,en van binnen alles erop en eraan ,van grote keuken tot speelruimte's ,dokter's ruimte ,apotheek enz.
Kun je zien waar de centen zitten ,het is een grote organisatie.

Tien kinderen waren aanwezig ,en vier vrijwilligsters van project abroad waar ze mee samen werken.
Een er van was Nederlandse ,Marlies ,lekker even kunnen kletsen.
Weer genoten van de kids ,even gespeelt ,mag niet te lang ,omdat ze ondervoed zijn verspillen ze te veel energie.
Er zijn kinderen die een hart operatie hebben gehad ,en een kleintje haar slokdarm funtioneert niet goed.

Er waren twee kinderen ,de vader en moeder zijn geestelijk niet helemaal in orde ,en verwaarlozen om die reden hun twee kinderen.Ze willen deze kinderen proberen een ander onderkomen te geven ,zodat hun toekomst er beter uit ziet. Zoals t er nu uitziet ,zijn de ouders het er mee eens.

De hele groep vrijwilligers ging s'middags een ziekenhuis bezoeken ,en ik heb gevraagt of ze er moeite mee hadden als ik mee ging ,dat was geen probleem.Dus we zijn gezamelijk op weg gegaan om het ziekenhuis te bezoeken.
Heel anders als het eerste wat ik heb bezocht ,dit was een prive ziekenhuis ,en het eerste was van het gouvernement.
Meer voor een beetje rijkere mensen dus.

Daarna zijn we nog met z'n alle een kop thee gaan drinken,het was erg gezellig.
Toen ik naar de bus ,en hun terug naar hun gast gezinnen.

Kortom zo'n dag om niet te vergeten .

Wat ik morgen doe weet ik nog niet ,maar jullie horen t wel.

xxxx Tineke.

• 13 Februari 2013 - 19:32

Wilhelmien:

Hoi Hoi. Ze hebben inderdaad een mooi pand, maar voor een grote organisatie is dit ook niet zo moeilijk, vele mensen, veel centen. Des te bewonderingswaardiger is het wat jij in je eentje presteert, verdommes goed van je. Geniet vooral, jij maakt een wereld van verschil voor jouw kindjes, je geeft ze weer een kans.
    Mooie foto's weer, wat zitten er toch dotjes tussen. Erg zielig dat je als kind al zo veel mee moet maken.

Wat vliegt de tijd, je bent alweer bijna 2 weken daar. Geniet maar en veel succes met wat je nog wil doen. Groetjes, Wilhelmien.

• 13 Februari 2013 - 21:32

Elly:

Mooie foto's. En idd dat is een groot pand. Ziet er ook heel netjes en schoon uit op de foto's.
    Druk dagje achter de rug zo te lezen en te zien.
    Leuk hoor. Tot lezens weer. X

• 13 Februari 2013 - 22:33

Rita:

Hallo Tineke
    Alweer vroeg uit de veren,maar dan krijg je ook iets gedaan he,alleen dat reizen van plaats naar plaats is daar al een hele onderneming he.
    Een heel mooi gebouw,dat kan daar dus ook als je het geld hebt,en mooie kindjes,dat heeft gelukkig niks met centen te maken.
    Maar alles bij elkaar heb je toch al veel ondernomen
    Nog veel fun met je verdere plannen
    Groetjes rita.