dag 9 Februari 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu dag 9 Februari 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

dag 9 Februari 2013

Door: tineke gielis

Blijf op de hoogte en volg Tineke

10 Februari 2013 | Nepal, Nepalgunj


Niet zo vroeg opgestaan vandaag ,moe en niet zo goed geslapen.
Kan gebeuren.

Vanmiddag ben ik naar het koningklijk paleis geweest ,een stukje hier vandaan.
Het is niet meer bewoonbaar ,maar alles is intact gelaten ,en er is een museum van gemaakt.voor ik naar binnen ging moest ik alles in een kluis doen ,mocht niet gefotografeert worden ,jammer voor jullie .
het was interresant om te zien hoe ze daar geleeft hebben ,je kon alles bekijken ,van slaapkamer ,tot vergaderzalen ,en de troon ,enz.
Nepal is nu geen koningkrijk meer,de hele koningklijke familie ,is in 2008 in de tuin van het paleis doodgeschoten.Je kunt de plaats van het gebeuren ook bezichtigen ,de kogelgaten zaten in de muren.Het is in Nepal een groot geheim wie er achter zit ,maar het zijn in ieder geval politieke redenen.

Morgen ga ik vroeg op pad.
Ik moet om half 6 op ,en om 7 uur pak ik samen met Kiran de bus naar het Cabri district. Dit is de plaats waas Bapisa woont. We hebben haar adres ,maar het is moeilijk te vinden.Hopen dat ik haar kan zien ,maar is t niet ,dan kunnen we daar nog een paar uurtje's door brengen in de mooie natuur.

gr. Weer en tot morgen maar weer.


  • 10 Februari 2013 - 19:08

    Wilhelmien:

    Hoi Hoi, ik hoop dat je morgen Bapisa kan zien, is het nu weer veilig om te reizen?
    Wel vroeg om op te staan, zal aan je denken als ik me nog eens omdraai haha. Veel plezier en morgen lees ik weer verder! Groetjes, 'oet Rooj'.

  • 10 Februari 2013 - 21:48

    Peter En Nelly:

    Hoi Tineke

    We genieten en zijn iedere dag ontroerd van je verhalen. Je maakt vanalles mee en idd de details willen wij niet allemaal horen/
    Wij willen allen dat je geniet, je goed voelt, je de stappen kan ondernemen die je van plan bent etc. etc.
    Net zo als thuis vliegen de dagen voorbij, dus maak er iets van en wij blijven je vanuit Boshoven volgen.
    Wat dat betreft is de communicatie helemaal geweldig. O, ja nog wat hier was het vandaag tijdens de optocht echt HEEL koud, ondanks de zon!!!!. Dus laat jij die kopere bol maar lekker schijnen, krijg je tenminste die vitamine vanzelf binnen
    Tot gauw wij blijven lezen
    Dikke kus Peter en Nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Nepalgunj

tineke gaat naar nepal

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2019

Dag 13 Maart 2019

12 Maart 2019

Dag 12 Maart 2019

11 Maart 2019

Dag 11 Maart 2019

10 Maart 2019

Dag 10 Maart 2019

09 Maart 2019

Dag 9 Maart 2019
Tineke

Hallo luidjes dit is dus mijn site,hierop kun je me volgen als ik vanaf 6 januari in nepal ben.gr. Tineke

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 133689

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 23 Augustus 2022

Rond trekken in Albanie

15 Maart 2019 - 15 Maart 2019

Laatste verslag Maart 2019

06 Januari 2010 - 12 Februari 2010

tineke gaat naar nepal

Landen bezocht: