Dag 6 februari 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu Dag 6 februari 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

Dag 6 februari 2013

Door: tineke gielis

Blijf op de hoogte en volg Tineke

07 Februari 2013 | Nepal, Nepalgunj

De dagen gaan hier snel ,voor je het weet is er al weer een om.

Altijd wanneer het leuk is gaat t snel toch.

Ik geniet met volle teugen van de kinderen .
Vandaag lekker buiten ,het was heerlijk weer.
Met de jongen's gevoetbalt ,en de meisje's vonden hinkelen belangrijker.
In ieder land is dat zowat het zelfde denk ik.
Samen hebben we liedje's gezongen ,ik versta er niks van ,maar bij het ene liedje moesten ze elkaar vangen ,en bij t andere in een kring ,en dan op t laatst zich laten vallen.
Klinkt bekent he ,zoiets van kruipdoor ,en jan huigen in de ton.
Buiten nog tanden gepoetst ,en handen gewassen ,konden ze een beetje knoeien ,al wordt er binnen ook niet zo nauw gekeken.


Shamila vertelde me het verhaal van kleine Shopia.
Drie dagen is ze vermist geweest ,moeder is gaan werken en had haar thuis alleen gelaten.ze is twee jaar oud.ze is gaan rond lopen ,en is drie dagen vermist geweest ,drie dagen op straat geslapen ,eten had ze niet.
wat moet er in dat kleine kopje zijn omgegaan.
Gelukkig hebben ze haar gevonden.
Nu is ze overdag bij ons ,gelukkig maar.

Morgen zijn er demonstratie's tegen het gouvernement ,er rijden dan geen bussen of taxi's ,en het is aan te raden voorzichtig te zijn ,er kan worden gevochten ,ik ga dus niet naar de kindje's ,kan het maar beter op safe spelen.
Het kan een tijdje gaan duren ,en dan zit ik een tijdje vast ,hopen dat het snel voorbij is.

De trekking is door dit alles ook afgeblazen ,als we een rustige dag gaan ,kunnen we misschien niet terug als we willen.Verbeeld je dat ik daar twee weken vast zit en niet terug kan ,mis ik m'n vliegtuig ook nog hi .hi. Nee maar het is geen grapje ,het is al eens gebeurt.

Hier in de buurt van Kathmandu kan ik ook vanalles doen ,even opnieuw plannen ,en dan lukt dat wel.

Morgen ga ik met Kiran bespreken wat we kunnen gaan doen.
En volgende week is Sunita ook terug van haar studie week ,en samen gaan we dan wat andere tehuizen en een kinderziekenhuis bezoeken.
Teminste dat heeft ze mij belooft ,maar dat weet je hier nooit.

Gr maar weer Tineke.

  • 07 Februari 2013 - 19:04

    Wilhelmien:

    Wat kan er toch een verschil zijn tussen 2 werelden. Hier hebben we alles wat ons hartje begeert, terwijl er daar in onze ogen onvoorstelbare dingen gebeuren. Je moet er toch niet aan denken dat iemand hier zijn kind van twee jaar drie dagen alleen laat, arm stakkertje. Ik hoop dat al deze kinderen enigzins een toekomst in het verschiet hebben. Met jouw hulp hebben zij nu al een beter toekomstperspectief dan de kinderen waar nu n iet voor gezorgd wordt. Tineke TOPPIE!!!! Kijk je wel een beetje uit daar met al die
    ''leuke" dingen die daar gebeuren? Heel veel groetjes uit Stramproy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Nepalgunj

tineke gaat naar nepal

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2019

Dag 13 Maart 2019

12 Maart 2019

Dag 12 Maart 2019

11 Maart 2019

Dag 11 Maart 2019

10 Maart 2019

Dag 10 Maart 2019

09 Maart 2019

Dag 9 Maart 2019
Tineke

Hallo luidjes dit is dus mijn site,hierop kun je me volgen als ik vanaf 6 januari in nepal ben.gr. Tineke

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 133663

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 23 Augustus 2022

Rond trekken in Albanie

15 Maart 2019 - 15 Maart 2019

Laatste verslag Maart 2019

06 Januari 2010 - 12 Februari 2010

tineke gaat naar nepal

Landen bezocht: