Dag 3 april 2018 - Reisverslag uit Anwāra, Bangladesh van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu Dag 3 april 2018 - Reisverslag uit Anwāra, Bangladesh van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

Dag 3 april 2018

Blijf op de hoogte en volg Tineke

30 April 2018 | Bangladesh, Anwāra

Laat gaan slapen .muggen waar Finn een hekel aan heeft ,en daarna een paar wat flink ruzie had op straat.
Was zeker al 1 uur voordat het weer rustig werd ,daarna alle twee lekker geslapen.

Aan het ontbijt besproken wat wij gingen doen.
Het werd de crimatie en de Boda stupa.
In het hotel even gevraagd of wij de eerste konden lopen ,en kregen wij uitleg welke weg we moesten volgen.
En ik als een verleerde Nepaleese gids wist natuurlijk gelijk welke weg.
Heb wel een paar keer gevraagd of wij goed zaten maar dat was eigelijk niet nodig geweest wij liepen er in een keer heen.

Ik vond het wel beetje spannend ,vind Finn het niet te heftig ,maar hij vond t interessant om te zien ,en heeft het hele ritueel gevolgd en gade geslagen met een nuchtere kijk op dit gebeuren.
Iets opsnuiven van de cultuur.

Er zaten ook nog Sadhus op de trap,misschien leuk voor een foto ,en even gevraagd of dat mocht.
Vroegen wat geld om te eten maar ik mocht zelf weten helemaal gaaf.
Finn er tussen en een prachtige unieke foto gemaakt van de mooie beschilderde Sadhus en Finn.
Mooie herinnering.
Nog even naar boven een tempel bezichtigen ,onderweg kwamen we veel apen tegen die moesten natuurlijk nog even op de foto.
Terug gelopen en een taxi gezocht voor naar de Buddha stupa te gaan.

Bij de stupa aan gekomen ,zo druk nog nooit gehad.
We hoorde al snel dat er een heilige dag was ,een feestdag.
Iedereen stak kaarsjes aan er klonk muziek ,en de sfeer was zen.
Ik denk dat het ook om mensen met een ziekte ging ,heel veel mensen met lepra ,of in rolstoel of blinde mensen die daar aanwezig waren met een bakje voor geld te doneren.

We konden dit keer ook in een soort tempel waar monniken hun gebed dagelijks op zeggen ,en waar ze de Dala Lama aanbidden.
Toch weer mooi om mee te maken iedere keer is t weer anders ,altijd weer de moeite waard.

Terug door de modder naar een taxi weer op weg naar Tamel.
Waar we relaxt een soepje hebben genomen ,en samen de dag nog eens door hebben genoten.

Nu even chillen ,ik schrijven op mijn blog ,en Finn even een youtube filmpje kijken.

Douchen ,wat eten ,en vanavond willlen wij nog even naar een live band.

Nog even tussendoor.
Er zijn wat problemen met het blog ,er werd geen mail naar iedereen verzonden.
Ik heb contact op genomen en hopelijk is t nu verholpen.
Is dit niet het geval dan hoor ik dat graag.


Kusjes en tot morgen maar weer.

Finn en Tineke





  • 30 April 2018 - 17:26

    Toos:

    nu heb ik hem inderdaad binnen fijne vakantie nog. gr Toos

  • 30 April 2018 - 19:28

    Marianne:

    He Tineke
    wat super om te lezen dat jullie het zo fijn hebben samen. echt fijn!!
    de dagen vliegen zo wel voorbij he. ik wil je nog even bedanken voor de lieve kaart, Henk jij ook jong.kei fijn!!

    lieve groetjes
    Marianne

  • 30 April 2018 - 19:36

    Jaimy:

    Heyyy daar samen wat een avontuur top! We genieten er hier van. Trots op jullie grtjs Jaim & Seph

  • 30 April 2018 - 21:17

    Elly:

    Hoi Tineke en Finn,
    Ik heb even bij moeten lezen. Wat hebben jullie al veel ondernomen in 3 dagen. En fijn dat Finn er ook zo van geniet. Veel plezier nog samen. Ik kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes Elly

  • 01 Mei 2018 - 10:44

    Rita:

    Hallo samen
    Even laten weten dat ik deze mail goed ontvangen heb.
    Wat een mooie foto s en ook gedurfd hoor voor Finn ha ha
    Vooral die versierde mensen,ik zou er nachtmerries aan over houden (grapje)
    Jullie hebben wel weer genoeg ondernomen en af en toe een rust momentje ,dat moet ook kunnen.en Finn welke soep had je het leek tomatensoep.
    Nog heel veel plezier samen
    Groetjes Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bangladesh, Anwāra

tineke gaat naar nepal

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2019

Dag 13 Maart 2019

12 Maart 2019

Dag 12 Maart 2019

11 Maart 2019

Dag 11 Maart 2019

10 Maart 2019

Dag 10 Maart 2019

09 Maart 2019

Dag 9 Maart 2019
Tineke

Hallo luidjes dit is dus mijn site,hierop kun je me volgen als ik vanaf 6 januari in nepal ben.gr. Tineke

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 133456

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 23 Augustus 2022

Rond trekken in Albanie

15 Maart 2019 - 15 Maart 2019

Laatste verslag Maart 2019

06 Januari 2010 - 12 Februari 2010

tineke gaat naar nepal

Landen bezocht: