4 Maart 2014 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu 4 Maart 2014 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

4 Maart 2014

Blijf op de hoogte en volg Tineke

04 Maart 2014 | Nepal, Nepalgunj

Vanmorgen wat moeite met opstaan.
Gister avond wat misselijk en aan de diarree.
Voelde me een beetje slap.
Denk iets verkeerds gegeten ,na dat ik het ontbijt op had ging het weer prima.


Even naar de markt voor ik naar de opvang ga ,bloemkool nodig ,wil vandaag gaan koken.

Babita was met haar zoon naar de Dokter ,hij heeft epileptie ,is onder controle met medicijnen ,maar moest even een check up doen.
Vandaar dat ik mijn handen flink uit de mouwen kon steken.
Afgewassen, vloer vegen ,dwijlen.

Daarna ben ik begonnen met aardappelen schillen en bloemkool schoon maken.
Deed het natuurlijk anders ,de dames stonden er als de kippen bij ,ze wilde me even wijzen hoe ik het moest doen.
Ik heb ze netjes weg gestuurd ,ik bemoei me ook niet met hun kook kunsten.

Thee gedronken ,de kids uit bed gehaald.
En iedereen op de pot gezet.
Liedjes gezongen en wat gestoeid ,iedereen is al heel eigen met mij ,Ze komen me zelfs al halen als ze wat moeten hebben ,of te vragen hebben.
Amma zo noemen ze mij.

Toen was het tijd om de kinderen eten te geven ,en ik ben langzaam begonnen met koken toen ik met mijn groepje klaar was.

Met de neus er boven op ,de dames wilde het wel van dicht bij zien.
Ze vonden het maar raar dat alles gekookt werd , hier wordt alles in olie gebakken. En dan de puree melk bij de aardappelen geen combinatie.

Klaar en nu eten maar ,was wel een beetje zenuwachtig wat ze er van vonden ,het viel geweldig in de smaak.
Alle drie vonden het heel lekker ,en ze vertelde dat ze dat wel een keer in de week wilde maken.
Heel gezond vertelde ze ,beter dan alles in olie ,en hete specerijen .
Volgende keer maak ik weer wat anders .
Zo dames de eerste ervaring met Nederlands voedsel ,wordt vervolgd.

De kinderen werden nog ingesmeerd met vasaline ,en vandaag kregen ze allemaal kool potlood en tika.
Gewoon om mooi te zijn vertelde ze mij.

Om vier uur weer met de bus naar Thamel ,toen ik op de bus stond te wachten zag ik mensen in een rij op de grond schuiven.
Ik dichter bij ,ze zijn een nieuwe weg aan het aanleggen ,en deze mensen waren in de gehele breedte van de weg ,bezig met een borstel ,alle oneffen heden weg aan het vegen ,zodat die morgen gewalst kon worden.

Het verbaast mij steeds nog ,hoe mensen hier hun geld moeten verdienen ,vreselijk de hele dag over de weg schuiven met een borstel.
En wij zijn al vies van een beetje stof.


Morgen verjaardag vieren een van de kinderen wordt drie.

Verslag volgt. xxxx


  • 04 Maart 2014 - 17:12

    Esther:

    Geweldig Tineke, wortelstampot met gehaktballen zal het ook goed doen! En als ze een overn hebben , heb ik een geweldig recpet van wortelcake voor je. Heb ik al overal ter wereld gemaakt en iedereen vindt t lekker (mail me voor het recept).
    Leuk je zo weer te volgen!
    Groetjes Esther

  • 04 Maart 2014 - 20:33

    Wilhelmien:

    Ha die Amma. Je maakt toch maar weer iedere keer andere dingen mee. Zou ook angsten uitgestaan hebben in die bus en uitgestapt zijn, vreselijk. Wat leuk die blije gezichtjes van die kinderen op de wip.
    Je bent goed bezig. Wat fijn dat ze je aardappelen en bloemkool zo lekker vonden, is voor jou in ieder geval beter, haha.
    Mooie foto's weer, wat een 'pokkewerk' hebben ze daar., en wij maar klagen als we een pas harder moeten rennen. Weet zeker dat die mensen met ons zouden willen ruilen.
    De tijd vliegt, geniet maar met volle teugen!!! Groetjes, wij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Nepalgunj

tineke gaat naar nepal

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2019

Dag 13 Maart 2019

12 Maart 2019

Dag 12 Maart 2019

11 Maart 2019

Dag 11 Maart 2019

10 Maart 2019

Dag 10 Maart 2019

09 Maart 2019

Dag 9 Maart 2019
Tineke

Hallo luidjes dit is dus mijn site,hierop kun je me volgen als ik vanaf 6 januari in nepal ben.gr. Tineke

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 133555

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 23 Augustus 2022

Rond trekken in Albanie

15 Maart 2019 - 15 Maart 2019

Laatste verslag Maart 2019

06 Januari 2010 - 12 Februari 2010

tineke gaat naar nepal

Landen bezocht: