2 Maart 2014 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu 2 Maart 2014 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

2 Maart 2014

Blijf op de hoogte en volg Tineke

02 Maart 2014 | Nepal, Nepalgunj

Op dit moment terwijl ik hier op mijn site wil gaan schrijven ,ben ik aan het denken dat de optocht aan het trekken is in Weert.
Allemaal veel plezier deze dagen ,geniet er van.
Beetje goed weer ,en een lekkere pot bier dan zal dat zeker lukken.

Vanmorgen zag het er hier gelukkig al anders uit.
Het was in ieder geval droog ,en later kwam de zon door ,niet te klagen dus.

Op naar de kids.
Ze zaten aan de voorkant buiten ,in de zon de achterkant waar we altijd zitten was nat ,moest eerst drogen ,maar s'middags konden we daar gaan zitten.

We hebben alle kinderen hun nageltjes geknipt ,en hun handjes en gezichtjes ingesmeerd met vasaline.
Hoort er bij in deze cultuur ,en thuis wordt er geen aandacht aan besteedt.

Bisal een van de jongetjes in de groep ,was nogal hangerig ,en toen zagen we dat beide oren waren ontstoken.
De pus liep eruit zielig he,
Bhanu heeft de oren voorzichtig schoon gemaakt ,en wat medicijn gegeven.
Later knapte hij weer een beetje op.

Wel fijn om te zien dat er goede zorg is voor de kinderen.
De dames vertelde mij dat het al een paar keer tegen de moeder vertelt was ,maar die negeert het hele verhaal.
Op de goede plaats bij ons dus.

Na de lunch kwam Babita bij me en zei ,ik hou van jou ,in het gebroken nederlands ,en ik kreeg zomaar een armbandje van haar.
Het ontroert mij ,dat mensen zoveel om je geven ,en dat ze spontaan iets geven.
Babita leeft in armoede ,maar toch heeft ze dat voor mij over.
Lief he ,ze is een schat ,werkt kei hard is altijd bezig ,wat willen we nog meer met zo een kracht.

Toen ik terug in Thamel was heb ik al vast een paar cadeautjes gekocht voor mijn andere lieve kindertjes thuis.





Morgen weer kijken wat de dag brengt.xxxxxx

  • 02 Maart 2014 - 17:01

    Esther:

    What comes around, goes around! Tineke ten top!
    Doe de dames de groetjes!


  • 02 Maart 2014 - 17:03

    Rita:

    Hallo Tineke
    Hier is het 8 graden en het zonnetje schijnt,maar optocht hebben wij niet gezien en ook nog geen pot bier ha ha
    Maar wat zielig van de oortjes en dat kan flink pijn doen,wat een ouders,
    ze zijn daar wel oveal heel gemakkelijk in.
    En een kadootje krijgen dat is super he ,en verdient he!
    Tot morgen misschien, want ik denk wel dat wij er dn een gaan drinken.
    Groetjes doeiiiii

  • 02 Maart 2014 - 20:37

    Elly :

    Ha Tinus,

    Weer genoten van een paar verslagen en foto's uiteraard. Heerlijk dat geklieder met waterverf.
    Hier vanmiddag idd optocht geweest, met flink wat stomme "knauwel" en uiteraard daarna een paar biertjes. Nu lekker op de bank met een kopje thee.
    Geniet nog even van je vakantie en geliefde kids.
    X

  • 02 Maart 2014 - 20:42

    Wilhelmien:

    Hoi Tineke, ik hoop dat je een goeie vervanger vindt voor Kiran. Gelukkig heb je geweldige dames bij de opvang. Wat ontzettend zielig voor dat kleintje met z'n oorontsteking, sommige ouders....
    Wat vliegt de tijd toch weer snel om hé? Ik denk dat jij daar weer tijd tekort komt, of niet?
    Geniet maar met volle teugen. Groetjes 'oet Rooj'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Nepalgunj

tineke gaat naar nepal

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2019

Dag 13 Maart 2019

12 Maart 2019

Dag 12 Maart 2019

11 Maart 2019

Dag 11 Maart 2019

10 Maart 2019

Dag 10 Maart 2019

09 Maart 2019

Dag 9 Maart 2019
Tineke

Hallo luidjes dit is dus mijn site,hierop kun je me volgen als ik vanaf 6 januari in nepal ben.gr. Tineke

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 133438

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 23 Augustus 2022

Rond trekken in Albanie

15 Maart 2019 - 15 Maart 2019

Laatste verslag Maart 2019

06 Januari 2010 - 12 Februari 2010

tineke gaat naar nepal

Landen bezocht: