Nepal dag 5 februari 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu Nepal dag 5 februari 2013 - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Tineke Gielis - WaarBenJij.nu

Nepal dag 5 februari 2013

Door: tineke gielis

Blijf op de hoogte en volg Tineke

06 Februari 2013 | Nepal, Nepalgunj

Vanmorgen vroeg uit de veren.

Ik wil toch nog graag terug naar het Ziekenhuis ,zo vroeg mogelijk dus ,dan is t zeker open.

En het was open ,ben wat door gangen gelopen ,overal zaten mensen voor een afspraak bij de arts.Eerst moeten ze zich buiten melden ,en dan worden ze doorgestuurt.Je weet niet wat je ziet daar binnen ,en een drukte dat wil je niet weten.

Even later mocht ik de eerste hulp bezoeken ,ja je leest t goed ,zomaar mogelijk.Het was wel een schok ,een grote zaal ,bedden ,en daar gebeurde t allemaal.geen prive ,allemaal lang's elkaar ,en wachten tot er een arts bij je komt kijken.Vuil Vies en onderkomen.

Een werknemer kwam me uitleggen ,hoe t in z'n werk ging ,en hij nam me mee naar twee zieken mensen.
De ene had open tb ,en de andere een gebroken been.
alle twee leefde ze op straat ,en er was niemand die zorg voor hun droeg.De jongen met het gebroken been moest geopereert ,en heeft geen geld.De andere man ,lag daar ,en heeft niks ,geen eten ,geen drinken ,daar moeten ze in Nepal zelf voor zorgen in het ziekenhuis.
Die twee moeten op de eerste hulp blijven tot er geld komt ,anders worden ze domweg niet geholpen.Ze liggen daar maar wat ,grote indruk op mij gemaakt.
Heb een afspraak gemaakt voor morgen ,eens kijken wat ik voor ze kan doen.

s'Middags naar de opvang ,ik was een beetje teneer geslagen ,maar als ik die lieve snuitje's dan weer zie ,krijg je snel weer goede zin.
We hebben spelletje's gedaan ,en ze zijn al zo aan mij gewent ,dat ze niet meer bij mij zijn weg te slaan.

Ze doen nu ook aan Hygiene ,ieder heeft een eigen tandeborstel voor na het eten ,er word netje's handen gewassen voor en na t eten ,de grotere wordt geleerd hoe ze dit zelf kunnen doen.
De pop PUK speelt ook een rol in dit geheel ,die wordt spelender wijs in bad gedaan en tanden gepoetst.
Ook worden er liedje's gezongen over tandenpoetsen ,en handje's wassen.
De dame's hebben zich dus goed aan de afspraken gehouden.
Ben trots op ze .

Ik heb trouwens voor mijn twee dametje's thuis ook een PUK pop gevonden ,die ook weer blij. Nu nog wat voor mijn twee knullen ,maar daar heb ik nog tijd genoeg voor.

Probeer een filmpje op de site te zetten ,weet niet of t Lukt.

xxxx Tineke.

  • 06 Februari 2013 - 16:25

    Nicole:

    Wat een ervaring weer Tinus..
    Doe je wel voorzichtig met die besmettelijke toestanden daar?! Geniet maar van je mooie werk en de kids... Je zou t willen.. Ik weet t.. Maar je kunt niet de hele wereld verbeteren in je eentje... Knuf, Nic

  • 06 Februari 2013 - 19:13

    Marianne En Adrie:

    He Tineke.
    Altijd leuk om je verslagen te lezen. Je zit in een heel andere wereld he, dat moge duidelijk zijn.
    Ga je nu ook iets voor het ziekenhuis doen? Let je wel een op jezelf? Je kunt niet de hele wereld helpen hoor.
    Fijn dat je de PUK's hebt gevonden.
    Wanneer ga je je tocht maken? Zag ik het goed: 6 graden, koud hoor. Bijna net zo koud als hier.
    Nou meid, tot het volgende verslag.
    Lieve groetjes van ons.

  • 06 Februari 2013 - 19:50

    Wilhelmien:

    Hoi Hoi. Ja Tineke en wij maar klagen over de dure gezondheidszorg, terwijl we met z'n allen de zorg flink uit de hand hebben laten lopen. Doe je wel voorzichtig, je weet maar nooit wat daar allemaal in de lucht hangt. Trek je niet het leed van de hele wereld aan. Geniet van je reis en de KIDS! Groetjes, Wilhelmien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Nepalgunj

tineke gaat naar nepal

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2019

Dag 13 Maart 2019

12 Maart 2019

Dag 12 Maart 2019

11 Maart 2019

Dag 11 Maart 2019

10 Maart 2019

Dag 10 Maart 2019

09 Maart 2019

Dag 9 Maart 2019
Tineke

Hallo luidjes dit is dus mijn site,hierop kun je me volgen als ik vanaf 6 januari in nepal ben.gr. Tineke

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 133561

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 23 Augustus 2022

Rond trekken in Albanie

15 Maart 2019 - 15 Maart 2019

Laatste verslag Maart 2019

06 Januari 2010 - 12 Februari 2010

tineke gaat naar nepal

Landen bezocht: